Здравей!

Щом четеш това, значи заглавието на статията е прихванало твоето внимание.

Хубавото е, че не съм озаглавил статията по този начин, само за да кликнеш на нея. Озаглавих я така, защото това са реални резултати, които тепърва ти предстои да разбереш как са постигнати.

Но имай предвид, следните неща:

– Когато използвам думата “печалба”, нямам предвид чистата печалба след данъци и такси, а брутната печалба (или т.н приход).
– Статията е дълга и ще ти отнеме между 15-20 минути да прочетеш всичко. Приготви се.
 

Та.. Още в началото на тази дълга и брутално честна статия, искам да кажа, че целта й е следната:

1. Да разбие мита, че от Facebook не могат да се печелят пари

2. Да разбие мита, че за да спечелиш много пари, трябва да изхарчиш много пари

3. Да разбие мита, че Българите не искат да учат и инвестират в своето обучение (ще ви докажа обратното)

Така…

Нека набързо да обобщим какво ще научите в тази статия от 4702 думи (28,772 символа) 🙂

1. 11-стъпковата стратегия, която ни генерира 25,000лв за 3 работни дни (и то 2 пъти)

2. Как правилно да таргетирате своите реклами – за начинаещи и напреднали

3. Какъв тип реклами да използвате за безплатни уебинари, блог статии, продажба на продукти

4. Как да създавате качествени изображения, които да грабнат вниманието на потребителя

5. Как да пишете рекламни послания, които продават и пестят пари от “грешни” кликове

Ще споделя конкретната Facebook стратегия, с която за 3 пълни работни дни, ние успяхме да генерираме приход от над 20,000лв с изхарчени пари за реклама… забележете.. …

Общо $400 или народно казано – по-малко от 800лв. И то на 2 пъти 🙂

За да не се объркате… Имам предвид, че 2 пъти направихме една и съща стратегия и резултатите бяха почти идентични – и като рекламни разходи, и като резултати.

Първо мислехме, че сме късметлии. Но повторихме. И се оказахме двойни късметлии.

Интересното е, че 2рият опит беше по-успешен.

Сега ще ви споделя каква е стратегията и скрийншоти от нейните резултати.

За да бъда максимално разбран обаче, мисля, че е нужно да вкарам малко контекст и да разкажа с 2 думи за какъв продукт става дума и като цяло ние с какво се занимаваме.

Аз (Стилиян Запорожанов) и моят Брат (Мирослав Запорожанов) сме основатели на първата и единствена Онлайн Бизнес Академия за Предприемачи в България.

С две думи – Знанието и опита, който сме придобили и продължаваме да придобиваме от наши локални и чуждестрани проекти… го предлагаме под формата на онлайн обучения.

Онлайн обучения за създаване на онлайн бизнес, които всеки Българин по света може да поръча и гледа от всякъде и завинаги (стига да има интернет). Да се учи, да прилага и да успява в своите бизнес начинания.

Резултатите, за които пиша тук, са именно резултати, генерирани от промоцията на един от тези онлайн курсове в нашата бизнес академия.

А стратегията за тази промоция изглежда така:

 11 стъпки:

1. Създаване на продукта (онлайн курса)

Време: 1 месец (над 16 часа видео обучения и презентации)

2. Създаване на Безплатно съдържание (в този случай презентация за Безплатен уебинар)

Време: 2 дни създаване на безплатна презентация

3. Създаването на страница за записване за Безплатния Уебинар

4. Настройване на Уебинара

5. Тестване на настройките на Уебинара

Общо време: 3 часа

6. Facebook реклама към Безплатен уебинар

Време: 30 мин настройка – аудитории, текстове, пиксели, изображения ( +1 час за дизайн на изображенията)

7. Изпращане на Email за оповестяването на Уебинара към списък от наши Email-и на текущи клиенти и фенове

Време: 2 часа (1 час за писането на мейла и 1 час за правилна настройка и тест на Email-а)

8. Изпълняване на уебинара

9. Оповестяване на продуктова промоция в края на уебинара

Общо Време: 2 часа (1 час безплатна презентация, 30 мин промоция на продукта и 30 мин отговори на въпроси)

10. Facebook Ремаркетинг реклама към Записалите за уебинара

Време: 1 час (Настройка на аудитории, изображения и текст)

11. Изпращане на Email за оповестяването на Промоцията към Записалите за уебинара

Време: 2 часа (1 час за писането на мейла и 1 час за правилна настройка и тест на Email-а)

Общо време за всички стъпки:  3 пълни работни дни на 3ма души
*(с изключение на създаването на продукта, тъй като това време се отделя веднъж)

И…

Тъй като това е 11-стъпкова стратегия, а статията е за Facebook реклами, ще разгледам  най-главната стъпка:

Стъпка 6: Създаване на Facebook реклама към Безплатен уебинар

За да създадете перфектната реклама към вашия Безплатен уебинар или какъвто и да е безплатен или платен продукт, ви трябват няколко неща:

  1. Да знаете на кого ще промотирате рекламата (вашата таргет аудитория)
  2. Да знаете какъв тип реклама да пуснете
  3. Да създадете качествено изображение, което грабва вниманието
  4. Да създадете качествено послание, което да провокира и ангажира потребителя

Сега ще минем през всяка една от стъпките, показвайки скрийншоти от нашия рекламен акаунт.

Да знаете на кого ще промотирате рекламата (вашата таргет аудитория)

 

Има няколко варианта за таргетиране, които може да използвате:

*Вариант 1, в който вие вече имате email-и и данни на ваши текущи клиенти и фенове

*Вариант 2, в който вие започвате от нулата и нямате никакви данни

Важно е тук да отбележа, че ние използвахме Вариант 1, а именно – използвахме данните, които вече имахме, за да таргетираме правилните хора.

Ето и как изглеждат резултатите от тези реклами и цената, която плащахме за 1 записал се човек за уебинара.

Бърза разбивка на резултатите:

Webinar 1 – 2521 регистрации (събрани мейла от фб реклами)
Цена за регистрация: $0.14 (20 стотинки)

Webinar 2 – 1988 регистрации (събрани мейли от фб реклами)
Цена за регистрация: $0.17 (25 стотинки)

Бюджет и за 2те кампании: по $350 всяка

Както вече споменах по-горе, ние не използваме само Facebook като източник на регистрации за нашите уебинари. Също изпращаме мейли към нашата база от настоящи клиенти и фенове, защото те също биха имали интерес да гледат и научат нещо ново и полезно за тях.

Ето и резултатите на един от уебинарите. Като след този уебинар и всички приложени стратегии, генерирахме прихода от 25,000лв. При другия уебинар със същата стратегия генерирахме по-малко приходи. Долу ще видите скрийншоти на банковата ни сметка. (при съмнение, сравнете датите от рекламите и датите на банковите преводи).

Резултати уебинар 2 (по-ефективният):

Посетители: над 9000 (любопитни)

Записали се: 4200 (среднозаинтересовани)
Появили се на уебинара: 1900 (мегазаинтересовани)

Закупили курса директно на уебинара: 68 души

Приход от самия уебинар: 6,800лв

Както виждате, Вариант 1 генерира доста добри резултати. Какъв е той в нашите очи:

Стъпка 1: Взимаме всички мейли на нашите клиенти и потенциални фенове и създаваме Custom Audience – Аудитория от техните данни

Стъпка 2: Създаваме Lookalike Audience (аудитория, която има подобни характеристики на тази Custom Audience.)

Или по-конректно.. даваме на Facebook данните на нашите сегашни клиенти и фенове, за да може той да ги използва и да намери други хора, които все още не знаят за нас и нашия бизнес, но имат подобни характеристики като тези на нашите сегашни клиенти.

(демоградски характеристики, харесвани страници, какво съдържание харесват, коментират, споделят..)

Създаваме 2 такива аудитории, които отговарят на 1% и 3% (колкото по-малък е процентът, толкова по точна е приликата между данните на нашите сегашни клиенти с данните на новите и потенциални хора, които Facebook намира за нас).

Ето как изглежда и таргетирането в самата реклама:

Както виждате, към таргетирането съм добавил и други аудитории, които са различни от Lookalike аудиториите, които туко що направихме.

Това отнова са Custom Audience, но са взети с помощта на Facebook пиксела, който нашия сайт има. За хората, които не знаят.. Facebook пикселът е код, който се поставя на сайта и който започва да събира информация за самите потребители и техните действия на самия сайт.

В този случай, аз съм създал 4 различни аудитории, които са:

1. Oba.bg – Website – All visitors (180 days) – това е аудитория от всички посетители на нашия сайт в рамките на изминалите 180 дни

2. Oba.bg – Блог – All visitors (60 days) – това е аудитория от всички посетители на нашия Блог, където са чели наши статии и са гледали наши безплатни видеа в рамките на изминалите 60 дни

3. Oba.bg – Онлайн Биз курс – Закупили курс (180 days) – това е аудитория от всички хора, които са закупили един от нашите онлайн курсове в рамките на 180 дни

4. Oba.bg – Биз курс – Стъпка 1 – Посетители на страницата (30 days) – това е аудитория от хора, които са посетили продажбената страница на един от нашите онлайн курсове в последните 30 дни

Както забелязвате – едната част от таргетирането е свързана с хора, които ни познават и са консумирали наше съдържание (било то безплатно или платено). А другата част са хора, които не ни познават, но са намерени от Facebook.

И последно – виждате, че има и друг тип аудитория, която се казва – WebinarJam – Finance Webinar – Записали се.

Това е аудиторията, която е пълна с данните на всички хора, които се записват за уебинара. Тази аудитория я изключваме (Excluded) от таргетирането, защото няма смисъл да показваме една и съща реклама на хора, които вече са се записали.

Важно е да отбележа, че може да има специалисти, които ще кажат, че е грешка да таргетирам едновременно Lookalike аудитории и Website Custom аудитории.

Тествал съм и по двата начина. И в отделни кампании, и в една и съща кампания.

Оказва се, че резултатите на Landing страницата са много по-добри, когато таргетирам и двете аудитории.

Разбира се, ако някой дойде при мен и ме пита как да таргетира, бих му казал да раздели двете аудитории в две различни кампании. Но както знаем, всичко е тест и се оказва, че при нас работят двете заедно.

Интересното е, че когато таргетираме и 2те аудитории, се случват 2 неща:

  1. Нашите фенове и сегашни клиенти моментално реагират на рекламата и се записват, харесват, коментират
  2. Колкото повече коментари и харесвания има една реклама, този фактор действа психологически на новите и потенциални клиенти (т.е вдъхва доверие, че рекламата е качествена – т.н social proof)

Резултат за 7-дневна кампания:

  • 426 харесвания
  • 36 коментара
  • 121 споделянияКакто виждате, имаме както хапливи коментари, така и коментари, които защитават нашата позиция, без дори да сме поискали. Това в повечето случаи са феновете и нашите клиенти, които вярват в нас.Когато рекламирате на хора, които не ви познават, после ме питате: “Да трия ли лошите коментари под рекламите ми?!”И аз винаги ще ви казвам: “Не ги трий и не се карай с хората. По-добре направи така, че някой друг да се включи и да те защити вместо ти самия да го направиш.”Кое по-добро от това за един бизнес?

Както виждате, резултатите на рекламата наистина са много добри. Споделям с вас отново колко много записани хора е събрала тя, въпреки 426 харесвания:

За да създаваме подобни реклами с такива резултати от гледна точка на харесвания, коментари, споделяния и разбира се – цена за мейл (20 ст.) ?!?!

Мисля, че на всеки, който някога е пускал подобна кампания за събиране на данни от потребителя, знае колко струва придобиването на един мейл. Тази цена е просто убиец (в хубавия смисъл на думата).

Та, на някои хора това е цената за един Like, който не струва нищо.

Та, връщаме се обратно на Вариантите, които може да използвате за таргетирането на вашата реклама.

Обобщавам, че когато имаме вече съществуващи данни от наши клиенти и фенове, използваме тях за нашето таргетиране, т.е използваме Вариант 1.

А какво да правим, когато тепърва започваме и нямаме нужните данни за създаване на аудитории от нашия сайт или от мейли на наши клиенти и фенове?

Тук идва и Вариант 2, който е много лесен и прост, но много малко хора знаят за него и го използват. (което доста ме учудва)

Когато нямате никаква информация и трябва да стреляте на посоки, препоръчвам да използвате…

Intersection Targeting

Споко.. Веднага обеснявам какво е това 🙂

Intersection Targeting е метод за таргетиране, който наподобява нормалния начин на таргетиране на рекламите по интереси, само че е доста по-специфичен и полезен за бизнесите, които тепърва стартират с фейсбук рекламите.

Да речем, че вие вече сте си направили упражнението за вашия Перфектен клиент и знаете какви са му интересите, как мисли и какви страници харесва във Facebook.

С две думи имате някаква представа по какви интереси да таргетирате.

Ето и скрийншот, за да ме разберете:

Тук виждате примерни Интереси, които може да използвате за вашето таргетиране в зависимост от това в коя сфера се подвизава вашия бизнес.

Най-лесното нещо, което може да направите, е да изберете 2-3 интереса, които смятате, че отговарят на вашия Перфектен клиент. Примерно така:

Това е най-лесното таргетиране, което повечето хора използват.

Само че.. много от тях не четат малкия текст, който е отгоре. А той гласи: “Include people who match at least ONE of the following”

Което на БГ означава, че таргетирането ще включи хора, които харесват ПОНЕ ЕДНА от тези 3 страници.

Което от гледна точка на таргетиране, нас не ни устройва, защото ние си мислим, че ще достигнем до хората, които харесват и 3те страници. Но се оказва, че това не е така и таргетирането на нашата реклама се обрича на неуспех, тъй като е много обширно.

Това таргетиране означава, че рекламата ни ще се показва на хора, които са харесали илиInvestor.bg, или Profit.bg или сп. Мениджър.

Това ИЛИ-ИЛИ въобще не е в наша полза, когато страниците, които таргетираме са с голяма фен база.

Факт е, че интересите са в 1 област и биха могли да ни докарат резултати.

Но съществува ли вариант, в който можем максимално добре да таргетираме нашата реклама и да достигнем до още по-точните хора, които всъщност харесват и 3те страници ЕДНОВРЕМЕННО?!

АЛЕЛУЯ!!!

СЪЩЕСТВУВА 🙂

За да се случи това, ще трябва да натиснем този бутон Narrow  Audience, който е функция, която малко хора използват. А именно – По-специфично таргетиране с условия.

Когато натиснем бутона, ни се появяват няколко такива полета, в които да сложим нашите интереси. Но забележе разликата в текста под първото поле – “and MUST ALSO match at least ONE of the following”

Което означава, че ще зададем допълнителен критерии на таргетирането, което кара Facebook да показва нашата реклама само на хора, които са харесали и 3-те страници, а не само една от 3-те.

Разбира се, трябва да отчетем, че колкото повече натискаме този бутон Narrow Further, толкова по специфична става нашата таргет аудитория. Но така и намалява броя на потенциалните ни нови фенове и клиенти.

Пак казвам, че това е перфектният и правилен вариант, в който всички начинаещи и стартиращи с фейсбук реклами хора, трябва да използват. Особено ако техните реклами таргетират други държави, а не България.

В началото когато пусках реклами за нашите чуждестранни проекти, аз използвах този метод, защото нямах нито трафик към сайта, нито мейли, нито фенове. Буквално от нулата. И резултатите не закъсняха.

Но ако все още не ви е ясно как работи това таргетиране, представете си рекламите в Google.

В Google хората търсят определени неща, като пишат определени ключови думи. Google рекламите се настройват, таргетирайки точно тези ключови думи, за да може рекламата да се покаже на човек, който конкретно търси нещо в тази сфера.

Във Facebook е горе долу същото. Било то по интерес или ключова дума, с този тип специфично таргетиране, рекламите ви се показват на “по-точните” за вашия бизнес хора от нормалното.

И така…

До сега разглеждахме кого да таргетираме с нашата реклама и как. Останаха ни още 3 неща, които да разгледаме, а именно:

2. Да знаете какъв тип реклама да пуснете

3. Да създадете качествено изображение, което грабва вниманието

4. Да създадете качествено послание, което да провокира и ангажира потребителя

Какъв тип Facebook реклама да изберем?

Вече казах, че има много други компоненти, които правят рекламата успешна, освен таргетирането.

Изображението, посланието, страницата, на която попадат – всичко е важно.

Сега е време да минем към следващият елемент от перфектната реклама – какъв тип от всички, които ни предлага Facebook.

Когато създаваме реклами за записване за безплатен уебинар или реклами, с които искаме да продаваме, задължително избираме типа: “Website Conversions”

Този тип реклами е създаден специално за подобни цели, тъй като измерва конкретните действия, които потребителят прави ИЗВЪН Facebook.

Вземете за пример рекламата Clicks to Website. Тази реклама измерва само колко хора са кликнали на вашата реклама, но не измерва какво се се случило след това.

Докато Website Conversions е тип реклама, който работи с помощта на Facebook пиксела, който събира данните на потребителите и в дългосрочен план ги използва за оптимизиране на вашите реклами и тяхното таргетиране.

Само ще вметна, че ако пуснете този тип реклама на ваши потенциални клиенти, генерирате между 20-30 продажби (регистрации) в рамките на 2 седмици, Facebook пикселът ще събере информация за клиентите и веднага ще оптимизира вашата реклама.

С тази информация, той ще започне да показва рекламата ви на хора, които най-вероятно ще купят.

И самата реклама ви дава възможност да я оптимизирате за конкретни действия, които изисквате от потребителя – да купи, да прочете статия, да добави продукт в количката, да попълни анкета и много други.

Off-topic: Facebook ви познава по-добре, отколкото се познавате вие. Той знае наистина какво харесвате, на база на вашите кликове, харесвания, коментари, гледания и т.н (just sayin’)

Та, предполагам вече разбрахте защо е хубаво да използвате този тип реклама – Website Conversions.

Ние използвахме този тип реклама, за да генерираме записвания за нашите безплатни уебинари. И по този начин можахме да остановим колко ни струва взимането на 1 мейл на потребител.

Следващият елемент от пъзела е…

Как да създадем качествено изображение, което грабва вниманието?

Ще започна с кратка статистика, която ще обясни наличието на този важен елемент от пъзела:

  • 90% от информацията, която стига до мозъка е визуална
  • Визуалната информация се обработва от мозъка 60 000 пъти по-бързо от текста
  • 40% от хората реагират по-бързо на визуална информация
  • 46.1% от хората казват, че дизайнът на корпоративния сайт е причина номер 1, за да определят колко авторитетна е дадена компания
  • След пускането на новия Facebook Timeline за компании, е бил отбелязан ръст в ангажираността на потребителите със 65%

Тези цифри достатъчно ясно показват колко важно за маркетинга и продажбите е визуалното оформление или по-просто казано – дизайнът.

Сега ще се спра на няколко основни съвета, които следваме при създаването на изображения за Facebook – било за стандартни постове или за реклами.

Какъв размер?

А ето и най-оптималните технически параметри за най-често използваните Facebook изображения според официалните изисквания на социалната мрежа:

  1. Корица за Facebook страница – 828px  х 315px . За да се избегнете пикселизирането на изображението, най-добре е да го направите на 72dpi и да го запазите в .png формат.
  2. Стандартно изображение за Facebook – 470px  х 470px .За да избегнете писксализирането на изображението и добрата му визуализация в по-голям прозорец, най-добре е да бъде в размер 800px  х 800px или 1200х900.За мобилни устройства е 626х840.
  3. Реклама за трафик към сайт и реклама за уебсайт конверсии – 1200px  х 628px . Тук задължително изискване на Facebook е текстът да не бъде повече от 20%*.Въпреки че “УЖ” махната това Правило за 20%, съветвам ви да продължите да го използвате, за да сте сигурни, че рекламата ви ще се представя на максимум.
  4. Реклама за харесвания на Facebook страница – 1200px  х 444px . Тук също задължително изискване на Facebook е текстът да не бъде повече от 20%.

Какви цветове?

Тъй като аз от цветове нищо не разбирам, ще цитирам нашата дизайнерка:

“Нещо, което научих след доста успешни и неуспешни опити, е именно колко важни са цветовете, когато създаваш изображения за социалната мрежа.

На фона на цялата информация, която бива публикувана във Facebook ежесекундно, е много важно да можем да създаваме изображения, които да грабват вниманието на потребителя в рамките на 2 секунди. 

За това, аз лично винаги се стремя да използвам цветове, различни от типичните за бранда наFacebook, а именно бяло, синьо и сиво.
Обикновено подходящи цветове са лилаво, червено, наситено петролно зелено, жълто-оранжевата гама също не е за подценяване.

Разбира се, винаги има значение какво отношение искате да създадете в потребителя и дали бихте се придържали в по-строгата корпоративна гама или бихте използвали по-игривите цветове. Изборът е изцяло ваш. Ако не можете да си позволите твърде много гъвкавост с цветовете, то обърнете внимание на формите.”

Какви форми?

Отново цитирам:

“Отне ми доста време, за да се примиря с тезата на нашия Facebook гуру (тук се бъзика с мен), че понякога грозното изображение продава доста по-добре от естетическия дизайн. (Аз: Това е напълно вярно)

И тъй като аз съм човек, който държи много на принципите си, се заех да изследвам дали няма средно положение, което хем да носи хармония, хем да агресира окото до степен, че изображението да бъде забелязано.

Нещото, което видях, че работи до голяма степен е използването на асиметрични форми или неестествено подредени обекти. Като например:

Това е подходящ подход, ако както споменах вече, не можете да си позволите много креативност с картинките.

Какъв шрифт и текст?

И пак цитирам:

Безсерифни шрифтове! Ако не сте сигурни какво означава това – то ето основните точки:

 

Тук отново се цели бързо възприемане на информацията.

За целта подберете класически плътен безсерифен шрифт.

Избягвайте тънките (thin, light) версии, както и курсивните (наклонени) шрифтове, защото те са по-скоро с декоративна цел или затормозяват окото при опит да бъдат прочетени.

Много е важно текстът да бъде четим.

Вече разбрахме защо е важно да имаме ярки, наситени цветове и асиметрични форми, но те не бива да пречат по никакъв начин на посланието, което сте сложили в изображението.

Най-често срещаният проблем е, че във Facebook разполагаме с определено информационно пространство (което е размерът на изображението) и в това ограничено пространство се опитваме да наблъскаме колкото може повече информация.

Тенденциите обаче показват, че именно минималистичният стил е все по-актуален, бялото (или празното) пространство в едно изображение все по-ценено, а текстовата информация трябва да бъде сведена до минимум.

За целта – работете със своя копирайтър. Подберете силни, но кратки текстове. Така ще можете да си позволите по-голям размер на шрифта, което ще доведе до още по-лесно консумиране на информацията.

Какъв фон?

Стратегията е абсолютно същата – ярки наситени цветове.

Оказва се, че едни от най-работещите фонове за реклами са именно урбанистичните светлини(именно защото е комбинация от доста агресиращи цветове, но в същото време подредени по хармоничен начин).

Тук трябва да подбирате внимателно – много е важно да помните, че в едно изображение текстът продължава да бъде водещ! Което означава, че фонът не бива да отвлича вниманието от посланието ви. Този ефект можете да постигнете по няколко начина:

  • Давате blur ефект на фона, така че текстът да може ясно да се отличи
  • Слагате полупрозрачен слой между фона и текста
  • Слагате мека сянка на текста (ако е достатъчно плътен, за да понесе тежестта)
  • Слагате някакво плътно поле под текста (в контрастиращ цвят)

Ако подбирате изображение за фон, винаги подбирате висока резолюция – над 800 пиксела, защото в противен случай изображението ви няма да изглежда качествено и това определено би повлияло при валидирането на вашия бизнес в онлайн пространството.

Ето един успешен например:

П.С: Това е една от най-успешните ни реклами, когато започнахме нашата Онлайн Бизнес Академия

П.С 2: Lovemarketing.bg беше нашият предишен домейн, но след това решихме да създадем Оba.bg (O-нлайн Б-изнес А-кадемия)

Ако следвате тези съвети, то със сигурност резултатите от продажбите ще се повишат.

Въпреки това – помнете, че преди всичко важно е съдържанието и продукта да са качествени, а след това и тяхната презентация пред клиентите.

Как да пишем Рекламни послания, които продават?

Трябва да знаете, че обичам да прекарвам време в подготвяне на кампании в Power Editor.

В тази част на статията ще разгледаме една от най-важните части на всяка Facebook реклама, от която зависи дали потребителите все пак ще кликнат върху нея.

Това е текстът на рекламата или така нареченото AD COPY.

За жалост няма Facebook реклама без текст. Това не е среда, в която можете да оставите изображението да се самообяснява и да очаквате резултати.

Това означава, че харесва ли ви или не, писането на текст към рекламата е голяма част от създаването на една успешна Facebook реклама.

Писането на провокиращи текстове е умение, което помогна на нашите реклами да получат много качествени кликове и да ни донесат голям брой продажби.

По-долу ще откриете топ 5 на правилата, които използвам за писане на ефективен Facebook текст, с които вашата Facebook реклама ще бъде успешна.

Понякога е много трудно да съчетаете и 5-те съвета, но с креативност всичко се постига. Ако успеете да съчетаете №4 и №5, браво!  (мега трудно, но не и невъзможно).

Съвет 1: Не умувайте – бъдете точни и ясни

 Във Facebook  е голяма лудница.

Снимки на децата на приятелите ви, от ваканцията им, различни загадки, резултати от Candy crush, публикации от 10+ групи, в които сте… трябва ли да изброявам още?

Пейзажът е  винаги препълнен. В превод? Няма място за публикации, над които да се замисляме дълго.

Бъдете сигурни, че рекламата ви казва на потребителите какво точно ще получат, ако кликнат, какъв проблем ще им решите или как ще се почувстват като резултат от предложението ви.

Нищо повече или  по-малко.

Съвет 2: Избягвайте да споменавате бранда си

 Ако работите усилено по брандирането ви, име на продукта/услугата или послание, това е страхотно.

Но те НЯМАТ място в текста към рекламата ви.

Приемете, че никога преди не съм чувал за вашия бизнес. Не знам името на вашия бизнес и няма нужда да го разбирам в момента.

Фокусирайте се върху това да ме накарате да кликна, а в последствие ще опозная вас и бранда ви. (Същото важи и за основната ви страница)

Съвет 3: Говорете директно на правилните хора

Обикновено започвам рекламите си или с въпрос, или направо с призив за действие.

Това провокира правилните хора и ги кара да слушат.

Ако видите реклама, която започва с такъв въпрос и отговорът ви е НЕ!, то вие ще продължите да скролвате и ще я подминете.

Благодаря! Точно това се надявах да направите. Туко що спестих пари от безсмислен клик.

Ако нямате проблем, който моят бизнес може да реши, то тогава аз не искам да кликвате на моята реклама, защото ще намалите процента на успеваемост (било то за регистрации, за продажба на продукт и т.н)

Съвет 4: Създайте емоция в текста и я пренесете на потребителя

Вашият продукт или услуга решават проблем, нали?

Което значи, че хората „страдат“ по някакъв начин, а вие сте там за да прекратите това страдание.

Прекалено драматично? Да, знам.

Голяма част от нас не са в бизнеса, който прекратява човешкото страдание. Но запомнете, че всяко едно решение, което взимаме, го взимаме на база ЕМОЦИЯ, а не ЛОГИКА. Всеки продукт на света доставя някаква емоция на човека, който използва продукта.

Дори касовия апарат. Да, дразнещо е, но спестява време, вместо всичко да става ръчно.

Ако сте в бизнес, свързан с коучинг, здраве, лични финанси или някоя от другите индустрии, писането на емоционални текстове ще е лесно.

Мислете за страховете, които хората имат, менталната настройка и какво ги спира или всяко чувство, което ще ги направи идеалния клиент за вас.

ВАЖНО! – Целта не е да си играем с чувствата и емоциите на хората и да ги използваме в наша полза. Целта е да знаем какъв проблем имат и ако можем да го решим, само тогава го правим. САМО ТОГАВА! 🙂

 

П.С: Това е рекламата на Безплатния уебинар, който събра 2500 регистрации. (Webinar 1)

 

П.С: Това е рекламата на Безплатния уебинар, който събра 2000 регистрации от ФБ рекламата. И още толкова регистрации от нашата мейл листа. (Webinar 2)

Съвет 5: Опростете рекламното послание максимално

 Това работи за всяка една индустрия.

Без излишна информация, просто сигнал за действие, за да получат безплатно съдържание, което ще реши техния проблем.

**Забележка: Насоките за действие

Не се страхувайте да използвате текст, който да е прекалено очевиден като „ Кликни тук, за да се регистрираш!“ или „Вземи безплатна книга тук:..“ Голям брой хора се нуждаят от  инструкции стъпка по стъпка, затова им дайте това, от което се нуждаят.

Готово! Получихте моите топ 5 съвета за писане на текст, с които не само да получавате кликове, но да получавате ПРАВИЛНИТЕ кликове.

Защото няма нищо по-лошо от това да харчите пари за грешните хора, нали?

 

П.С: Това е РЕМАРКЕТИНГ рекламата, която пускахме след Безплатните уебинари, които събраха между 2000-2500 регистрации. (Webinar 1 и 2)

В рамките на 24 часа тя и нашият Email маркетинг ни генерираха останалите 10-15,000лв.

Стана прекалено дълга статията, иначе с удоволствие бих споделил и Ремаркетинг стратегията, която използвахме.

Но както обещах, ето и малко банкови извлечения, които доказват приходите от рекламите и уебинарите.

 

Финансови резултати след Уебинари 1 (Януари) и Уебинар 2 (Февруари)

 

 

П.С: Това са Банковите преводи от Наложения платеж. Не са включени плащания с карти и Paypal.

 

Нека набързо да обобщим какво научихте днес:

1. 11-стъпковата стратегия, която ни генерира 25,000лв за 3 работни дни (и то 2 пъти)

2. Как правилно да таргетирате своите реклами – за начинаещи и напреднали

3. Какъв тип реклами да използвате за безплатни уебинари, блог статии, продажба на продукти

4. Как да създавате качествени изображения, които да грабнат вниманието на потребителя

5. Как да пишете рекламни послания, които продават и пестят пари от “грешни” кликове

 + Разбиването на 3-те мита! 🙂

Благодаря за вниманието и за времето, което отделихте да прочетете всичките 4702 думи 🙂

Ако смятате, че тази статия ви е била полезна и бихте искали да научите повече за Facebook маркетинга и стратегиите, които използвам, то ви каня на моя предстоящ курс “Facebook за Бизнес – Ниво #1”, който ще се проведе на 4-ти и 5-ти Март 2017г. 

На този двудневен курс ще разберете кои са стратегиите, инструментите и типовете Facebook реклами, които трябва да използвате, за да може вашият бизнес да се качи на следващото ниво.

Вече над 1,000 души посетиха този курс. Кликнете тук и вижте какво представлява този курс и какво е впечатлението на някои от участниците.

live-event