Трафик, Трафик, Трафик…

Всички са фокусирани върху различните начини да привлекат трафик на сайта си – Facebook и Instagram реклами, Adwords, Дисплейна реклама в различни мрежи и какви ли не още способи.

Едно обаче е важно да се отбележи…Според изданието MarketingSherpa, една трета от трафика на онлайн магазините в световен план се дължи на връщащи се посетители. Това означава, че ако ви струва 10 ст. да докарате посетител на сайта си, то голяма част от тези пари ще отидат в кофата, защото тези посетители е много вероятно никога повече няма да се върнат на сайта ви, освен ако не прибегнете до няколко възможности.

 

  1. Ремаркетинг, което по същество значи да платите отново, за да докарате на сайта си отново хората, които са го напуснали
  1. Да започнете да градите имейл списък и да дадете причина на хората да въведат имейла си при първото си посещение на сайта ви, а след това да ги ангажирате така, че да започнат да се връщат.

 

И ако в първия случай с ремаркетинга докарването на посетител ще ви струва пари всеки път заради рекламата във Facebook или Adwords, то ако имате имейл лист и правите качествен Email маркетинг, можете не само да връщате посетителите си почти безплатно, а и да им продавате много повече, отколкото бихте успели във всеки друг канал (напр. Facebook).

 

Според данни от Асоциацията за Директен Маркетинг:

 

  • Възвращаемостта на инвестициите (ROI) от имейл маркетинга е средно 3.800% (според асоциация за директен маркетинг).
  • 72% от хората предпочитат да получават рекламни материали по имейл, вместо в социалните мрежи.
  • 38% от хората казват, че получаването на специални оферти е основната причина да се абонират за даден имейл списък.

 

С други думи, ако имате онлайн магазин или продавате друг тип продукти и услуги в интернет, но все още не използвате имейл канала с пълна пара, то едно е сигурно – оставяте пари на масата. И ако горната статистика не е успяла да ви убеди, че имейл маркетингът е в основата на успешните бизнеси в интернет, то ще ви дам още пет причини, поради които трябва да се фокусирате върху изграждането на добра имейл маркетинг машина, която ще увеличи продажбите ви и ще подобри позиционирането на бизнеса ви.

 
1.Email превъзхожда Facebook и др. социални мрежи, когато става въпрос за продажби в интернет

FacebookVsEmail-marketing-creativo-1

Повечето компании и собственици на бизнес знаят, че социалните мрежи са мястото, където трябва да разпространяват съдържание и да рекламират продуктите и услугите си. Проучване на най-голямата консултантска компания в света McKinsey & Company обаче посочва, че имейл маркетингът е все още 40 пъти по-ефективен от Facebook, когато става въпрос за генериране на продажби.

Каква е причината за това ли?

Много е просто. Имейл каналът все още е най-личното пространство в интернет, а когато започнете да разговаряте със своите потенциали клиенти на най-личното за тях място по начин, който те одобряват, вероятността за продажба нараства многократно.

Facebook, Twitter и Instagram са прекрасен медиум за дистрибутиране на съдържание, което е образоващо, забавляващо и мотивиращо, но са прекалено претрупани от всевъзможни съобщения и реклами. Отгоре на всичко голяма част от тези съобщения въобще не стигат до аудиторията, за която са предназначени, заради ограничения reach. За разлика от тях имейлите, които изпращате на хората, просто чакат да бъдат отворени.

Още една интересна статистика, която задължително трябва да знаете:

  • Среден oрганичен reach (органично достигане) на постовете във Facebook – 2.6%
  • Средна отваряемост на имейлите – около 20%

Близо 8 пъти разлика.

 

2.Става все по-трудно да се появите сред първите страници в Google

seo-guy

 

Посетителите и клиентите, идващи чрез органично търсене и платена реклама в Adwords, са изключително ценни за вашия бизнес. Въпреки това обаче, изкачването до първа или втора страница в търсачката на Google става все по-трудно.

Тези от вас, които следят най-новото в SEO оптимизацията, най-вероятно знаят, че много от изпитаните методи, които SEO оптимизаторите използват и до ден днешен, започнаха да губят одобрението на Google.

Започнаха промени в алгоритмите, както и взимане на мерки срещу:

  • сайтове, които публикуват нискокачествено съдържание
  • текст, в който е вмъкнат даден линк (anchor text), изключително основан на ключови думи
  • платени линкове и много други свързващи стратегии.

Това постави много от бизнесите, които използват тези техники, в негативния списък на Google. Всичко това предизвиква постоянен страх пред много други интернет бизнеси, че и те могат да загубят своите добри позиции в най-голямата търсачка.

Повечето от SEO стратегиите, които са безопасни и работят добре (като т.н content маркетинг), отнемат не малко време, с което оставят една единствена опция за ново-стартиращи бизнеси, които искат да се появят на първа страница в Google: платената реклама Google AdWords.

Ето защо бизнесите инвестират в пърформънс реклами, за да изградят своя списък от имейли. Така вместо да получат един органичен клик, те си създават възможността за бъдеща комуникация с техния потенциален клиент, а така не трябва да се тормозят, че Google ще глоби сайта им за SEO практиките им.

 
3.Имейлът е най-добър приятел на content маркетинга

 

Content маркетингът или още познат като маркетинг чрез съдържание е стратегическа маркетингова дейност, при която компаниите създават и разпространяват оригинално съдържание, което аудитория им намира за ценно. Вместо да плащат, за да получат достъп до потенциални клиенти с традиционната реклама, бизнесът, практикуващ този вид маркетинг, има за цел да привлече вниманието към себе си чрез осигуряване на подходящо образование и развлечение, което изгражда доверие и връзка с целевата аудитория.

Ето защо събирането на имейли от посетителите на сайта ви е толкова важно. Това ви дава начин да изградите и поддържате връзка с тях и гарантира цялото време и пари, вложено в създаването на съдържание. Няма да е равно само на еднократно посещение и после сбогом.

 

4. Имейлът докарва трафик и продажби на бизнеса ви

image082

Една дума, която всеки собственик на бизнес трябва да знае, е…

 

СЕГМЕНТИРАНЕ

 

Всяка група от хора има множество подгрупи…

 

  • Такива, които търсят решение на проблема си веднага
  • Такива, които имат разновидност на проблема
  • Такива, които все още ви нямат доверие и искат да разберат повече за вас
  • Такива, които чакат специална промоция, за да купят

…както и много други зависещи от естеството на бизнеса ви.

Имейл маркетингът ви дава възможност да комуникирате с всяка от тези групи по множество начини, голяма част от тях напълно автоматизирани.

Никоя платформа на комуникация няма да ви даде тази гъвкавост и сегментация, която имейл маркетингът дава.

Според изследване, сегментацията на потребителите в един имейл списък носи средно с 24% повече продажби и близо 40% повече отворени (видяни) имейли.

 

 

5.Имейл маркетингът позволява да изградите връзка с вашите сегашни и бъдещи потенциални клиенти

 

Докато социалните мрежи и търсачките са чудесен начин да откривате нови бъдещи клиенти, имейлът е най-добрият начин да поддържате и укрепвате връзката си с тях.

Според проучване на компанията Nielsen 60% от онлайн потребителите предпочитат да купуват нови продукти от брандове, с които са запознати.

Това не би трябвало да е изненада за вас, ако пазарувате онлайн.

Между другото, имейлът е прекрасен способ да увеличите честотата на покупка на текущите си клиенти, при това напълно безплатно.

 
6.Имате пълен контрол върху аудиторията си и потенциалните си клиенти

regain-control-over-your-business-1-638

Какво би се случило, ако ви изтрият Facebook страницата с хиляди фенове, които сте набирали години?

Или пък ви блокират рекламния профил?

Или пък напълно се премахне органичния reach за бизнес страници и профили във Facebook?

Или пък цената на клик във вашата ниша стане прекалено скъпа, за да може да си позволявате повече маркетингови активности (както се случва в много ниши в Google Adwords)?

Или пък Google промени отново алгоритъма си за ранг-ване на сайтове и това е негативно за вас?

Повечето бизнеси не осъзнават колко са зависими от мрежите и платформите, които използват.

Имейлите, които придобивате доброволно, решават този проблем, защото каквото и да стане в другите мрежи, вие имате актив, върху който имате 100% контрол.

Прави ми впечатление, че в България имейл маркетингът е:

  • Предимно асоциран със СПАМ
  • Най-малко разбирания канал за продажба
  • Най-малко използвания канал за продажба
  • Най-подценения актив на всеки онлайн магазин или др. вид онлайн бизнес

 

Всичко това:

  • Оставя много пари на масата във всеки един бизнес
  • Не успява да позиционира бизнеса/личността по-напред от конкурентите
  • Не успява да изгради доверие в клиетите, така че те да се връщат и да пазаруват повече и по-често от бизнеса.   

 

Затова реших, че е време да споделя с повече хора голяма част от моя 5-годишен международен опит в имейл маркетинга в безплатен уебинар, за да могат повече бизнеси да започнат да правят качествен имейл маркетинг, с който да ангажират потенциалните си клиенти и да реализират повече продажби.

Не пропускайте да се запишете за безплания уебинар “10 Начина да увеличим продажбите си чрез имейл маркетинг”, който ще се проведе този четвъртък (26.01) от 20:00 ч.

Всеки записал се моментално ще получи списък с 18 вида имейли, които следва да използва в интернет бизнеса си.

Запишете се като кликнете тук или на картинката по-долу.

Screen Shot 2017-01-23 at 17.26.20