Юли Тонкин.


Преди 2 години в България почти никой не знаеше това име. (освен близки и приятели)

А в днешно време (началото на 2017г) почти всеки 3-ти Българин, който се интересува от личностно развитие, е чувал това име. И не само. Свързва го с позитивна промяна в своя живот.

През тези 2 години се случиха много неща.

Неща, които направиха Юли едно от най-разпознаваемите лица в българското Facebook пространство.

Какво направи и постигна Юли за тези 2 години:


1. Над 20 безплатни уебинара – средно по 2-3 часа онлайн обучения, на които общо са присъствали между 15-20,000 души.

2. Над 30 безплатни лекции и обучения на живо, на които са присъствали общо над 3 хиляди души (средно по 100 души на обучение на живо)

3. Направи турне в големите градове на България – по 2 платени обучения в градовете Плевен, Русе, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив и София

4. Организира най-голямото платено събитие за личностно развитие, правено в България – Несеминарът (с 1,500 души, като средната цена на билетите беше 50лв).

5. Организира най-голямото платено събитие за говорене пред публика – “Нечовекът” (над 600 души, като цената средната цена на билетите беше 100лв)

6. Организира първите по рода си специализирани двудневни Workshop-и за говорене пред публика (дори не мога да ви опиша какво представлява това събитие – трябва да се усети)

7. Създаде единствената по рода си програма за личностно развитие – “49 дневното Предизвикателство” или както хората я наричат – “Златната книга на промяната”.

8. В последната година е консултирал над 50 души за това как да открият мисията си, как да бъдат по-продуктивни и ефективни с своята работа (цената на консултацията му е 1000лв – представете си какви хора ходят при Юли на консултация..)

9. Водил е десетки корпоративни обучения с екипите и водещите лидери на големи фирми в България

10. Създаде над 100 безплатни видео уроци, които споделяше на своята Facebook страница и Youtube канал

11. Започна от 0 и стигна до 45,000 фена.

12. Последното нещо, което е създал, няма да го споменавам, защото все още е в тайна и ще бъде обявено лично от Юли на предстоящото ново издание на Несеминарът – (този път присъстващите ще са над 2,000 души)

Между другото, споделям с вас едно видео от Несеминарът, който се проведе миналата година (м. Януари), на който присъстваха 1500 души. Просто да видите защо на Юли му се получават нещата.

Така. Стига съм хвалил Юли.

На всички ни е ясно, че за да може човек да създаде и постигне всички тези неща, той трябва да е напълно луд и да има невероятен екип зад него.


И двете неща са напълно верни.

Екипът му се състои от 2ма души – той и неговата съпруга и машина – Бени. (основателката на Здравей – най-здравословният сайт в България).

“Тези двамата” са тотални манияци. Трябва да напиша цяла друга статия за тях двамата. Но това друг път. Сега ще говорим за бизнес и онлайн маркетинг стратегии.

И сега като ви споделих резултатите и прогреса на Юли, и в допълнение като разбрахте, че екипът им се състои само от 2ма души… Най-вероятно се чудите…

 

Как ПО ДЯВОЛИТЕ са направили и постигнали всичко това за такъв кратък период от време?

И това е просто.

И това е първият урок от тази статия, а именно.


№1 Създай си дългосрочна стратегия, която да следваш неотлъчно и намери хората, които да ти помогнат да я изпълниш!

 

Познавам Юли от близо 3 години. От както той разбра, че аз съм Facebook нинджа, си станахме приятели. (браво, Юли, добре ме наигра :D)

Много хора знаят Юли в светлината му на Entertainer, Мотиватор и Психолог. Но само най-близките му (в това число аз и брат ми), знаят колко умен, пресметлив и дългосрочно мислещ е Юли.

С две думи – Юли обмисля всяка една своя стъпка супер внимателно и предприема действия предимно на логическа основа. Което ще рече, че Юли е невероятен стратег, който мисли в бъдещето. Първо той си представя крайната цел и след това я разбива на подцели и действия, които му показват какво трябва да направи, за да я постигне.

Това е начин на мислене. Философия за това как нещата да се случват по най-бързия, ефективен и успешен начин.

Тази стратегия въобще не мога да я оспоря. Тя просто работи.

 

Какво направи Юли, за да създаде своята дългосрочна стратегия, и как всяка негова стъпка беше успешна?

Стъпка 1: Представяне на крайната цел
Стъпка 2: Разбиване на крайната цел на подцели и списък със задачите за тяхното осъществяване
Стъпка 3: Фокусиране върху подцелите, които само той най-добре би могъл да свърши (фокус само и единствено върху силните му качества)

Стъпка 4: Намиране на конкретните хора, които да помогнат постигането на другите подцели, в които той не е най-добрият
Стъпка 5: Постоянно “дърпане на конците” от негова страна, за да бъде сигурен, че всичко се случва по неговия начин

И в крайна сметка кои бяха хората и сферите, от които има нужда Юли, за да постигне целите си, започвайки от нулата?

1. Създаване на съдържание – Юли

2. Сайт, дизайн и техническа подръжка – Бени

3. Менажиране на Facebook страница – Юли и Бени

4. Менажиране на Facebook реклами – В началото Аз и Бени. А вече е само Бени, тъй като стана прекалено добра и аз не съм нужен. По настоящем аз само давам съвети и я уча на най-новите успешни практики, които правим в другите проекти.

5. Email маркетинг – Юли и Бени (Юли пише мейлите, Бени пуска мейлите)

6. Youtube – Юли (сам си записва видеата и сам си ги качва)

Изводът от този урок е, че за да постигнем невероятни резултати – било то във или извън Facebook, то ние трябва да имаме дългосрочна стратегия за това какво искаме да се случи и кои са хората, които биха могли да ни помогнат да изпълним тази стратегия – не е задължително всичко да правим сами, защото ще отнеме много време да се научим и още повече време да натрупаме практическия опит, който имат другите хора.

За да постигне всички тези неща във Facebook, Юли трябваше да постигне определени неща. Аз му помогнах със съставянето на стратегията и рекламите.

Обясних му, че за да успее във Facebook, не трябва да продава продукти и услуги. А трябва да продава себе си и изгради бранд, върху основата на много безплатно и качествено съдържание – статии, видеа, уебинари, лекции и т.н

Брат ми Мирослав го съветваше за бизнес стратегиите, ценообразуване, софтуери, email маркетинг и процеси, които той да изпълнява, за да се случат всички тези неща.

Върнете се в началото на статията и преценете сами дали той е изпълнил тези насоки от мен и брат ми.

Нещото, което най-много харесвам в Юли, е, че е отворен да учи от хора, които знаят повече от него и най-вече.. Да прилага наученото моментално.

Не познавам друг човек, който да е изпълнил почти всичко, което съм му казал. (казвам почти всичко, понеже понякога давам толкова странни идеи, че чак са страшни за изпълнение)

Минаваме напред.


№2 Създай своя собствена бизнес ниша, в която ти да си пръв или втори

 

Когато Юли реши да зареже всичко и да се отдаде изцяло на хобито си – личностното развитие, той се чудеше как да започне така, че още от ден 1 да бъде №1.

Още си спомням момента, в който Юли дойде на едно мое обучение (още не се познавахме с него). Тогава той се луташе и се чудеше как да се позиционира, за да може да грабне хората.

По това време единственият известен на хората човек, който се занимава с личностно развитие, беше Наталия Кобилкина. Но нейното позициониране беше микс от секс терапевт и треньор за личнистно развитие, което беше проблем за повечето хора, които се интересуваха от тази тема. Просто не можеха да се свържат с нея, заради много сексуални асоциации, с които тя беше брандирала българския народ.

И ето, че тук можеше да се отвори нова ниша, която да бъде заета от Юли и да грабне всички други хора, които се интересуват от тази тема. Но на едно по-сериозно ниво в очите на хората, тъй като Юли има background на предприемач и инвеститор. Няма какво да се лъжем – за хората е изключително важно от чия уста излизат думите и уроците за живота. (от това зависи дали ще ги следваме или не)

Та, за Юли това беше перфектното време, в което той можеше да създаде своя ниша, в която той да бъде №1 от ден 1 и никой да не може да го стигне.
Така и стана.

От ден 1 той се свърза с хората и ги направи негови фенове. Но и това не стана случайно. За да създаде своя ниша и да доминира в нея, той направи нещо много умно. Той анализира своите качества и силни страни и изгради своя образ около тях.

Какво имам предвид?

Това, което сигурно сте забелязали в Юли, е, че той е изключително забавен. Като добавите годините, в които той професионално е играел покер (за да си успешен професионален покер играч, не са важни картите, а колко добре познаваш психологията на играча от другата страна).

Неговото умение да забавлява и умението му да разбира психологията на хората, го направиха пълна машина. Знаете ли кой е начинът, чрез който човек учи и запомня най-много?

Учене чрез забавление! Сега си спомнете последното събитие или уебинар на Юли, на който сте били и си спомнете някоя от забавните истории, които той е разказвал.

Много маркетинг специалисти казват – Разказвайте истории и публиката ще е ваша. Да, и аз го казвам това. Но Юли го прави. И просто няма равен на това. Юли няма конкуренция и няма да има, ако продължава с това темпо. Просто защото Юли си е Юли и хората, които са били на негово обучение, знаят какво имам предвид.

Така че, съветът, който дадох на Юли в началото, ще го дам й на вас.

Ако ще създавате бизнес или вече имате такъв, помислите за позиционирането си в дългосрочен план, а не за продажбите ви в краткосрочен.

Да, бизнесът ви има нужда от пари, за да се издържа, но в краткосрочен план. Докато за да се издържате и растете в дългосрочен, то ви трябва много добре премислено позициониране в точно избрана от вас категория. И те трябва да са около силните ви страни, за да може да се отличите от конкуренцията или да създадете своя собствена бизнес категория, в която да станете №1.

 

И внимавайте, ако решите да сменяте преждевременно категорията. Ще ви струва скъпо.


№3 Създай позициониране като доминираш конкретна дума в ума на човек

 

Темата с позиционирането ми е любима. И не случайно. Тя е най-важна.

Буквално мога да ви разкажа за десетки случаи, в които едни от най-успешните компании в света са се опитвали да се позиционират и са го правили по грешен начин и това им е коствало не милиони, а милиарди. Така че, няма никакво значение дали сте стартиращ или действащ бизнес. Вие трябва да се позиционирате в главите на хората и само и единствено от вас зависи как ще стане това.

На моите Facebook обучения често питам какво е Брандинг. И най-честно хората ми казват, че това е Марка. Или това, с което марката се отличава от другите си конкуренти.

Има доза истина, но е непълно. За мен брандингът е начинът, по който караме потребителите да мислят за нас. Тяхната асоциация с нашия бизнес.

Вече разбрахме, че за да създадем своя собствена ниша и да се позиционираме като №1 в нея, ние трябва да се фокусираме върху силните си страни. Разбрахме, че трябва да си направим анализ на тях и да видим кое ще работи за нас.

Ето и как трябва това да се случи на практика:

Стъпка 1: Освен силните страни, дефинирайте и коя е вашата мисия, за да може тя да стане причината, поради която вие създавате вашия бизнес. Нужно е хората да знаят, че бизнесът ви съществува не само заради парите, а ми заради по висша цел. Ако фокусът ви е само върху парите, чао-чао.

Стъпка 2: След като дефинирате вашата мисия, изберете конкретни думи от вашата ниша, около които да създадете своите послания и постоянно да натяквате на потребителите. Тези думи ще са вашата асоциация, която вие програмирате в тях.

Кои са думите, с които асоциирате Юли Тонкин – Забавно, Енергия, Нечовек. (може би)

Несеминар и Нечовек според вас какво са? Защо неговото най-голямо платено събитие се казва Несеминарът? Какво иска да каже с това Юли? Оставям на вас да кажете.

Помислете и за тази дума – Нечовек. Защо все по-често тази дума присъства в историите, уебинарите, статиите, събитията и всички други материали от Юли. С причина.

Ето няколко примера на успешни компании, които доминират конкретни думи в главите на потребителите.

 

Mercedes – Engineering

BMW – Driving

Volvo – Safety

Domino’s Pizza – Home delivery

Pepsi-Cola – Youth

Coca-Cola – Happiness

Мога да ви давам безброй примери за това как го правят най-големите. Но никога не съм обичал да говоря или пиша за неща, които не съм направил аз, а другите.

Докато Несеминарът и Нечовекът са измислени от нас. И работят перфектно.

Стъпка 3: Ако сега стартирате, то помислете много върху това, което пиша по-горе. Ако вече имате работещ бизнес, помислите кои са думите, с които хората ви асоциират или направо ги попитайте. Имайте предвид, че думите, с които ви асоциират, може да са коренно различни от това, което си мислите. Така че питайте, намерете и се фокусирайте върху тях като създавате дизайна на сайта, на банерите ви и текстовете за реклама, мейли и всякакъв друг тип комуникация.

Интересно защо моята Facebook страница се казва – “Стилиян Запорожанов – Фейсбук за Бизнес”, а не само “Стилиян Запорожанов”. И защо моите курсове се казват “Facebook за бизнес”, а не по друг начин.


№4 Използвайте Facebook умно – Наръчник в 10 стъпки

 

Дойдохме си на думата, най-накрая нещо за Facebook. (сигурно това си казвате). Имайте предвид, че всичко, което съм написал по-горе, е в пъти по-важно от Facebook, защото Facebook е само канал за комуникация. Ако той изчезне, а вие сте си изпълнили горните стъпки, няма да изгубите нищо (освен някакви си фенове).

 

Та, Facebook..

Кои са стъпките, които трябва да използвате, за да успеете да създадете своя ниша и успешен бизнес:

  1. Брандиране на вашата Facebook страница

Брандирането на вашата Facebook страница е от жизнена важност. От нея зависи вашия авторитет и как вашите фенове ще ви възприемат.

  • Корицата изглежда ли професионално?
  • Корицата комуникира ли с какво се занимавате, каква е вашата уникалност, на какво ще научите хората (или какви продукти им предлагате)?
  • На корицата има ли ваша лична снимка, лога на ваши партньори или друг тип авторитет, който да вдъхва доверие на потребителя?

Профилната снимка може да бъде ваша лична снимка, на която задължително трябва да сте усмихнати, или лого на вашия бранд/компания.

  1. Какво позициониране сте избрали (ясна ли е уникалността на бизнеса ви?)

Във Facebook е пълно с бизнеси, които се опитват да откраднат вашите потенциални фенове. За да избегнете това и да се отличите от конкуренцията, то задължително изкомуникирайте вашата уникална способност.

 

Ако смятате, че нямате уникалност, грешите. Продуктите и процесите може да са същите като на конкуренцията, но това, което ви отличава, сте самите вие и начинът, по който правите бизнес и се грижите за вашите клиенти. Помислете за думите, които искате да доминирате и постоянно ги слагайте в текстовете на вашите постове и реклами.

Открийте своята уникалност и я покажете на света, иначе броят нови фенове и продажби на вашия бизнес ще намалява в дългосрочен план.

  1. Създавайте постове спрямо интересите на вашите фенове, а не спрямо вашите лични

Повечето бизнеси си мислят, че познават своите фенове и това ги проваля. Направете проучване на вашия перфектен клиент/фен – от какво се интересува, колко е годишен, какъв пол, къде ходи, какви са целите му в живота, какви резултати иска да постигне.

 

Цялата тази информация е жизненоважна за създаването на качествено съдържание, което да публикувате на вашата страница. Не е нужно съдържанието да е само и изцяло насочено към вашия бизнес. Фокусирайте се не върху вас, а върху феновете и техните резултати и желания.

  1. Бъдете човек, а не лого на компания

След като социалните мрежи навлязаха в живота на хората, това тотално промени играта за бизнесите. Самият факт, че хората свикват да си комуникират с други хора, показва на бизнесите, че корпоративния им глас и начин на комуникация с техните фенове и клиенти става все по-малко резултатен.

Ако искате да изградите силна връзка с вашите фенове и ако искате те да харесват, коментират и споделят вашето съдържание, комуникирайте с тях като човек с човек на едно ниво, а не като компания с човек, в който случай показвате надмощие. Ако искате хората да ви имат доверие, бъдете като тях.

  1. Използвайте правилото на Парето 80/20 – 80% безплатно и 20% реклама

Повечето Facebook страници и бизнеси създават съдържание, което е изцяло насочено към техния бизнес и реклама на продукти. Това в дългосрочен план е огромна грешка, тъй като пренебрегват другите интереси на техните фенове и програмират хората да мислят, че този бизнес е само продукти.

Използвайте правилото 80/20, като в 80% от времето споделяйте на вашата страница съдържание, което е безплатно, интересно и полезно на феновете ви. Те са във Facebook за да се учат, забавляват и мотивират. От вас зависи дали ще дадете това, от което имат нужда. В 80% от времето давайте на хората.

В останалите 20% от времето искайте от тях. Продавайте им, промотирайте, правете каквото искате. Най-важно е обаче, да си извоювате това право. 80-те % правят точно това.

  1. Никога не продавайте директно на хора, които още не ви познават

Съдържанието, което работи във Facebook, е 3 вида – мотивиращо, образоващо и забавляващо. Всеки бизнес, който иска да успее в мрежата, трябва да адаптира своето послание спрямо тези типове съдържание. Много собственици на бизнеси казват, че това няма как да стане. И са прави поради една проста причина. Не си задават правилния въпрос.

Правилният въпрос, който всеки трябва да си зададе, е: “В кой бизнес всъщност оперирам аз?”. Ако бизнесът ви е да продавате врати, то вие не сте в бизнеса с вратите, а в бизнеса със сигурността. Хората не купуват продукта, заради самия него. Те го купуват заради резултата, който този продукт ще им донесе.

Купуваш голяма желязна врата = Купуваш си сигурност. Когато знаете в кой бизнес се намирате, веднага ще ви хрумнат идеи какво мотивиращо, забавляващо или образоващо съдържание може да споделяте. А това съдържание цели да изгради дългосрочна връзка с потребителите и най-важното – да ги програмира с позитивни брандинг асоциации, които дълго време да останат в тяхната глава.

  1. Казвайте на феновете си какво трябва да направят

Всички знаем защо имаме профили във Facebook. Много е просто – за да си комуникираме с близки и приятели и да следим какво се случва със тях и света около нас.

Всеки ден информацията във Facebook става все по-голяма и разнообразна и това води до все по-малък фокус от страна на потребителя. След проучване е доказано, че всеки бизнес има само близо 3 секунди, за да грабне вниманието на потребителя със свой пост или оферта.

Ако имате късмета да грабнете вниманието на потребителя с красиво изображение, убеждаващ текст и страхотна оферта, винаги му казвайте какво да направи. Винаги давайте насоки за действия. Потребителят има нужда от това, както и вие самите. За да се научите на всичко това, прочетете другите ми статии в сайта. Златни са.

  1. Дайте част от услугите и продуктите си безплатно

Ако не сте готови да дадете част от услугите си безплатно на вашите фенове, то лека по-лека вашия бизнес ще бъде погълнат от конкуренцията. Проучвания показват, че най-консумираното съдържание в социалните мрежи е това, което е напълно безплатно и предлага огромна добавена стойност на потребителите.

Без значени в кой бизнес сте, вие винаги ще имате какво да предложите на вашите фенове. Предложете им го безплатно. Помогнете им да видят зад колисите на вашия бизнес, изградете авторитет в техните очи и направете живота им по-лесен с вашето безплатно съдържание.

Психологията на човека е много интересна. Когато някой ни даде нещо безплатно, вероятността след това да откликнем на негова молба за помощ, покупка или друго действие се увеличава 10 пъти. Не забравяйте – 80/20!

  1. Не говорете за своите продукти, а за резултатите, които ще докарат те

Единственото нещо, от което хората се интересуват повече от самите тях, са резултатите, които те искат да постигнат.

Спомнете си последния път, в който не спахте, не се хранихте, отказахте пътуване или отложихте ваканция, за да постигнете резултати, които гоните. Точно така, човек се интересува само и единствено от резултатите, които вашия продукт ще му донесе. Не се интересува от силни и слаби страни на продукта. Не се интересува и от конкуренцията. Ако може да му дадете това, от което се нуждае, той ще бъде ваш клиент.

  1. Използвайте формулата за успешен фейсбук пост

Ако искате да създавате постове и реклами, които се харесват, коментират и споделят, използвайте формулата за успешен Facebook пост, която включва Резултати + Съмнения + Действие.

– Помислете много добре кои са конкретните резултати, които вашите клиенти искат.

– Помислете кои са конкретните съмнение, които вашите клиенти биха имали спрямо резултатите, които им обещавате.


– Кажете има какво да направят

В началото на поста/рекламата споменете много кратко какви са резултатите, които вашите фенове ще получат. Най-добре работи, когато включим резултатът във въпрос. Пример: “Искаш повече фенове и продажби във Facebook?”

След това с 1 изречение оборете съмненията им, свързани с тях, тъй като човек винаги е скептичен относно това, което му се обещава, и за това може да го парирате с доказателство за други хора, които вече са купили вашия продукт или услуга.

 

И накрая им кажете какво да направят с поста – да харесат, коментират, споделят, кликнат на линк, като им кажете, че няма време/места. Пример: “Кликни тук и се запиши. Местата свършват/са ограничени, т.н”


—-

 

Всички тези съвети и действия са неизменна част от стратегията на Юли. И за завършек на цялата статия, споделям с вас видеото, което показва какво се случва на събитията на Юли.

Това е видео от Несеминарът, който се проведе миналата година (м. Януари), на който присъстваха 1500 души.


Този Януари (тази събота – 14-ти Януари), ще бъдат над 2,000 души. Просто нямам търпение да усетя енергията, забавлението и да се запозная с всички 2,000 нечовеци, които ще присъстват.

Ако желаеш да се видим и поговорим още по темата за онлайн маркетинг и фейсбук, ела на събитието да се запознаем, разменим опит и позабавляваме.

Виж повече информация за билетите като кликнеш тук. 

 

neseminar